INFORMARE

Stimati apicultori, clienti, furnizori, distribuitori,

Din motive obiective activitatea de productie si comenrcializare Apicotef.ro este suspendata !


Multumim pentru intelegere !

Lucrari de toamna - asigurarea stupilor

Perioada de toamna-iarna, din punctul de vedere al apicultorului, aduce peste stupina o serie de fenomene care pot influenta negativ starea familiilor de albine. Pe langa vant, ploi, viscol sau nisori, trebuie sa ne asteptam si la lucruri mai neobisnuite, cum ar fi animale salbatice (soareci, ursi, pasari deparazitare, etc) ce pot gasi in stupul ca si locatie si totodata in famila de albine o sursa de hrana, caldura sau adapost.

Asa cum mi s-a intamplat si mie, este greu sa prevedem toate posibilele neplaceri, dar e bine sa ne straduim. Vorbind de astfel de lucruri, vreau sa va aduc in atentie ce am patit eu... intr-una din seri, datorita faptului ca stupii i-am apropiat si grupat pe un "pat" din lemn, pozitionat paralel cu gardul proprietatii, am gasit o parte din ei rasturnati, posibil de cainii bagabonzi care au sarit gardul si probabil au aterizat direct pe cutii.

Temperatura scazuta de la sfarsitul lunii noiembrie, m-a impiedicat sa fac un control amanunti al familiilor deranjate, insa pe 01.decembrie, am fost norocos cu vremea, si am reusit sa trag o ocheada. Familiile din fericire sunt bine si nu am pierdut matci.

Ce e de retinut ? 

Încă din sezonul de toamnă, după finalizarea ultimelor lucrări din stup şi fixarea stupilor pe locurile de iernare, este recomandat să-i asigurăm îmotriva răsturnării. Aşezaţi-i pe baze stabile şi să urmăriţi ca aceştia să nu se încline, pe cat posibil legatii de suport asa cum am facut si eu si puteti observa in filmuletul de mai jos.



Niciun comentariu: